יום ראשון, 10 במאי 2009

כיפה אדומה

צ'אנל 4 הבריטי שחגג בנובמבר האחרון 25 שנים, מרסק את ההגמוניה של BBC על דרמות איכותיות מבחינת סגנון, איכות והשקעה. מידי פעם הם מפציצים באיזו סדרה מעולה או מיני סדרה ולאחרונה הם שידרו את טרילוגיית Red Riding- שלושה סרטים באורך מלא ששודרו במשך שלושה שבועות ושהותירו את הצופים והמבקרים פעורי פה.
הסרטים Nineteen Seventy-Four, Nineteen Eighty, Nineteen Eighty-Three הם אדפטציה לארבעת רבי המכר של דייוויד פיס מתחילת שנות האלפיים. כפי שמשתמע משמם, הם מתרחשים לאורך שנות השבעים והשמונים ביורקשייר הצפונית ומתמקדים בסדרת רציחות סדרתיות ובייחוד ברציחות שביצע "המרטש מיורקשייר" , כמו גם בשחיתות במשטרה, במערכת המשפט ובפוליטיקה באותו זמן. כמו יורקשייר- הסדרה אפלה, קודרת וחודרת לקרביים. כל התפקידים מאויישים ע"י טובי השחקנים, ביניהם שון בין, פאדי קונסידין האדיר, רבקה הול, דייויד מוריסי ועוד ועוד. התוצר המפעים הוא שלושה פיצ'רים קולנועיים- כשהצילום, העיצוב האומנותי והבימוי לא נופלים ברמתם מאף מוצר הוליוודי, ואף מתעלים עליו. 1974 מצולם ב16 ממ והוא מכביד ועכור כביצה תובענית. 1980 מצולם ב35 ממ ו1983 בHD. ניכר שנעשה מאמץ אדיר בעיצוב וההלבשה, והתוצאה מתגמלת ולא כפויה.
חייבים להתגבר על המבטא הצפוני הבאמת בלתי-אפשרי לפיצוח, אך כשמצליחים -ההנאה מובטחת.
לצערי, הצלחתי להשיג רק את שני הפרקים הראשונים, אם מישהו מקוראי הבלוג (אם ישנם כאלה) מוצא את 1983, שילחו לינק- מה 'כפת לכם?

7 תגובות:

  1. הפרק השלישי כבר עלה באותו אתר.

    השבמחק
  2. אכן, עלה- אך למעשה זהו הפרק הראשון במסווה.

    השבמחק
  3. חבל (זה לא עולה אצלי בכל מקרה אז לא יכולתי לבדוק)...

    השבמחק
  4. אבל סטיבי, וודאי תוכלי לצפות בגרסת הפלאש. נסי, זה שווה.

    השבמחק
  5. גם זה לא עולה... לא יודעת למה (תוכניות אחרות שם עולות בסדר). אך אל דאגה - "הסתפקתי" באופציית ההורדה מהאינטרנט.

    השבמחק
  6. צפייה בפרק הראשון אכן מאששת את דברייך. מעולה בינתיים.

    השבמחק
  7. הקלטתי וראיתי את שני הפרקים הראשונים, מחר אראה את השלישי, כל כך מעציב ומדכא. כל כך ריאלי, קשה לעיכול. מרתק.

    השבמחק