יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

סקוט פילגרים נגד העולם


הכירו את סקוט פילגרים, בטלן קנדי בן 23 ובסיסט במשרה חלקית בלהקת אינדי רוק מחורבנת. סקוט חי לו חיים נטולי דאגות בטורונטו עד שיום אחד הוא מתחיל לחלום על בחורה ברולר בליידס שמעולם לא ראה קודם. הדברים רק מסתבכים כשערב אחד הוא פוגש אותה במסיבה של חברים והופך אובססיבי לגביה. אחרי מחקר קצר הוא מגלה שלנערה קוראים רמונה ושהיא בדיוק עברה לקנדה מניו-יורק אחרי פרידה קשה. סקוט מוכן לעשות הכל כדי להשיג אותה, מה שהוא לא יודע זה שההכל הזה יכלול דו-קרב על ליבה עם שבעת האקסים הרשעים שלה.

סקוט החל את דרכו בשישה כרכים של רומן גרפי בשחור-לבן שכתב בריאן לי אומלי. סגנון הציור הפרמיטיבי שאב הרבה מהמנגה היפנית ומתרבות משחקי הוידאו של עשרים השנה האחרונות. הספרים זכו לביקורות חיובות גם מחוץ לקהילת הקומיקס והפכו ללהיט מיינסטרימי, בעיקר בזכות ההומור השנון שלהם.

הוליווד לא התעכבה וכבר בשנת 2005, שנה בלבד אחרי יציאת החלק הראשון קנו אולפני יוניברסל את הזכויות לסרט המבוסס על הסיפור. לתפקיד הבמאי נבחר אדגר רייט יקירנו, הזכור לטובה כבמאי של Spaced, Shaun of the Dead ו Hot Fuzz (מתישהו יעלה גם פוסט על סיימון פג, אני מבטיח).

העלילה היא סלט מחמשת הכרכים הראשונים, ובגלל תהליך הפיתוח הארוך אפילו יצא שרייט תרם כמה משפטים לספרים 4 ו 5 בסדרה. לתפקיד הראשי נבחר החננה האולטימטיבית של הוליווד, מייקל סרה (דבר שגרם לסערה בין החננות האולטימטיביות של סקוט פילגרים ברשת, אבל קרוב לוודאי שכל בחירה הייתה מתקבלת בצורה דומה) ולפסקול בהפקת מפיק העל נייג'ל גודריץ גויסו בק וברוקן סושיאל סין, שכתבו את המוזיקה של הלהקות הפיקטיביות בסרט.

לרוע המזל הסרט לא הצליח בקופות בארה"ב מה שאומר שסרט ההמשך שכבר תוכנן לא ייצא אל הפועל. מה שמפתיע במיוחד לנוכח העובדה הזאת הוא שהסרט זוכה להפצה מסחרית בארץ, עם תרגום מחורבן למהדרין לשם ("האקסים של החברה שלי", אוי אלוהים, לפחות זה לא האקסים מתים מצחוק). יש לנו הרגשה שהסרט לא ישרוד זמן רב על המסך הגדול בארץ, לכן אם אתם מהמעטים שעדיין הולכים לראות סרטים בקולנוע דעו לכם שהוא עולה על מסכינו היום. אה וכמו כן, הסרט יפתח את פסטיבל אייקון למד"ב בחול המועד סוכות. הנה טריילר רק בשבילכם


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה