יום שלישי, 21 בספטמבר 2010

סרט מצויר

תיירי גואטה הוא מסוג האנשים המעצבנים האלה שמצלמים בוידאו כל פרט קטן בחיים שלהם, למזלו לאחר כמה עשרות שנים של צילומים הוא מגלה שבן דודו הוא אמן הרחוב הידוע כ-"ספייס אינוויידר" שתלה פסיפסים קטנים של חייזרים מהמשחק ברחבי העולם. גואטה החליט שמצא את ייעודו והוא לתעד את סצינת הגרפיטי והאומנים שמאכלסים אותה, לאט לאט בעזרת נכונותו לעזור לסחוב צבעים למקומות גבוהים ולהתריע מפני שוטרים מתקרבים הוא רוכש את אמונה של הקהילה המסוגרת ומתחבר בין השאר עם שפרד פיירי, שיצר מאז איזו תמונה קטנה שאולי שמעתם עליה.

רק לאמן אחד לא מצליח גואטה להגיע, אגדת הגרפיטי והשבלונות הבריטית בנקסי.


רצה המזל ובעת ביקורו של בנקסי בלוס אנג'לס סירב משרד ההגירה האמריקני להכניס את חברו ועוזרו למדינה, בעזרתו האדיבה של פיירי מתחבר בנקסי לגואטה שהופך לנהג, מאתר לוקיישנים ועוזר אישי שלו. לאחר ביקור נוסף של גואטה בלונדון ובסטודיו של בנקסי הוא מחליט שמצא את ייעודו - לתעד את תופעת אמנות הרחוב, יש רק בעיה אחת, הוא לא יודע לעשות סרטים. בנקסי, שראה את העותק הראשוני והכושל של הסרט מציין באנדרסטייטמנט בריטי שהוא מעולם לא ראה משהו כזה ומציע ליוצר המחופף שישאיר אצלו את קלטות חומר הגלם ובינתיים יחזור ללוס אנג'לס וינסה ליצור משהו בעצמו.

הבעייה היא שוב, שגואטה לוקח אותו ברצינות תהומית, ממשכן את הבית שלו ומחליט אחרי שבועיים שהוא מוכן לתערוכה הראשונה שלו. מכיוון שאין לו ממש כישרון גרפי כלשהו הוא שוכר צוות גדול של אמנים ואנשי פרופס שייבנו ויציירו לו אוסף של חיקויי אמנות שמזכירים מאוד את העבודות של האנשים שתיעד. הוא מצליח לסחוט מחבריו האמנים כמה משפטים מחניפים ומתחיל במסע הייפ מטורף לייחצון התערוכה שמסתיים בכתבת שער בל.א. וויקלי ובמכירות של יותר ממיליון דולר בחודש הראשון. הכל מול עיניהם המשתאות של בנקסי, פיירי וחבריהם.

Exit through the gift shop עולה על הטרנד החדש של סרטים שעושים כמיטב יכולתם להסתיר אם הם דוקומנטרי או מוקומנטרי או סרט עלילתי (ראו: Catfish, I'm still here) דמותו המגוכחת של גואטה והעובדה שהסרט מוכרז כשסרט של בנקסי מעוררת תהיות באשר לאמינותו, אבל לא משנה מה הוא בדיוק, הסרט הוא מבט מרתק על סצינת אמנות הגרפיטי ועל כמה פתי ונתון לחסדי ההייפ יכול להיות הציבור.

לצפייה
להורדה בטורנט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה