יום חמישי, 23 באפריל 2009

סטיבן תעשה לי ילד מבריק ובי-פולרי

אחת הסיבות שרצינו לכתוב בלוג, היתה כדי לסגוד לאלילנו המשותף סטיבן פריי. וגם כדי להפיץ את הבשורה שהיא QI- תכנית הטלוויזיה החכמה, המצחיקה והמתוקה להפליא שפריי יצר ומגיש. אין עוררין על כך שפריי הוא מהאינטלקטואלים הבכירים שיש לאנגליה להציע והאהוב שבהם. סטיבן פריי הוא שחקן, סופר, תסריטאי, במאי קולנוע, מגיש ודוקומנטריסט. ולדעתנו- גאון. אנחנו מטורפים עליו ב"הפתן השחור", "ג'יווס ווסטר" ו"מעט מפריי ולורי". לורי הוא יו לורי- הם הכירו בקיימברידג' והופיעו יחד עם אמה ווטסון וטוני סלטרי בקבוצת הדרמה של קיימברידג'. אבל, סטיבן פריי הוא לא רק שחקן קומי מבריק. מאז ומתמיד הישוו אותו לאוסקר ווילד, המחזאי ההומוסקסואל השנון והמוקצה, והוא זכה לגלם אותו בסרט "'ווילד" ב97.
1995 היתה שנת מפנה בחייו, הוא עמד לשחק במחזה בווסט-אנד עפ"י פ.ג'. וודסהאוס (הסופר הקומי האהוב על פריי, שכותב רבות על ריקנות המעמד הגבוה באנגליה בשנות ה30) אך לפני שמחזה עלה, הוא עבר התמוטטות נפשית ונעלם. הוא נמצא בבלגיה כעבור שבוע, ולא שב להצגה. הוא אובחן כסובל ממניה-דיפרסיה. ברטרוספקטיבה, הוא הבין שנערותו הפרועה (הוא ישב בכלא על סדרת סדרת גניבות אשראי) ואופיו ההפכפך נעוצים בנטייה זו. הוא חשף את נטייתו בסרט דוקומנטרי מרגש על מניה דפרסיה לצפיה.
פריי מת על ארה"ב מאיזשהי סיבה, ולפני 3 שנים יצר סדרה דוקומנטרית, בה הוא מבקר בחודש אחד בכל 50 המדינות. כמו לואי ת'רו, רק שנון ואוהד יותר, הוא חוקר את מוזרויותיה המופלאות- לטריילר. לאחר שחזר, סיכם את חוויותיו בספר מדליק במיוחד.
עכשיו הוא בעניין של חיות בסכנת ההכחדה והוא מספר על זה בתכנית של ג'ונתן רוס- כאן. [התכנית הזו, אגב, היתה התכנית הראשונה של ג'ונתן לאחר שלושת חודשי העונש שקיבל מהBBC בעקבות סקנדל ראסל ברנד, עליו ארחיב בפוסט אחר. בינתיים- הנה הסיבה המגוכחת לסקנדל]
הוא כתב וביים סרט חמוד ב2003, Bright Young Things, על אחד מהנושאים האהובים עליו ביותר סקס וסקנדלים בחברה הגבוה בשנות ה30.
כשחקן דרמטי הוא הופיע לאחרונה בשתי סדרות טלוויזיה- Bones , וKingdom, שבה הוא מגלם את הדמות הראשית. זו סדרה קצת הולמארקית, אבל היא מתרחשת בנורפולק, בצפון אנגליה. פריי מתגורר בנורפולק- מצחיק לחשוב על אשף המילים בעל המבטא המושלם בינות המבטאים הצפוניים הכבדים של האזור.
אגב, פריי מכור לאופנה ולגאדג'אטים- יש לו אינספור עניבות משי, כמה וכמה איי-פודים, מוצרי אפל לרוב וכו'. הוא מעיד על עצמו כמכור לבזבוזים, כחלק מנטיתו המאנית. לאחרונה, הוא שובר שיאי פוסטים בטוויטר. הטוויטר שלו הוא בין הפופולריים ביותר.
אבל הסיבה המרכזית לפוסט, היא QI. ספי קצת כועס עליי שהכרתי לו את התכנית, שלא מכבר הסתיימה עונתה השישית. גרמתי לו התמכרות קשה, והוא חרש עליה, ועומד לסיים את הצפייה. אני צריכה לרסן את הסופרלטיבים- אבל היא באמת תכנית כ"כ חכמה, מחכימה ומצחיקה. בעצם, זה סוג של שעשועון. סטיבן פריי מנחה, וישנם ארבעה חברי פאנל שאמורים לענות על שאלות ידע בלתי אפשריות, מפתיעות ומצחיקות. הפאנליסטים הם מטובי הקומיקאים הבריטיים והם כמובן לרוב לא יודעים את התשובה, אבל עונים בשנינות האופיינית. פאנליסט קבוע הוא אלן דייוויס (א.ק.א ג'ונת'ן קריק) בתפקיד הטמבלול. אין לנו מושג לנו לא קנו אותה להקרנה בארץ, אבל היא שווה כ"כ.
אנחנו מפצירים בכם, צפו בה. נסו ותהנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה