יום שישי, 24 באפריל 2009

המפצח revisited

בשנות ה90 סדרת המתח החשובה, הפרווקטיבית והאהובה ביותר היתה "Cracker" (לדעתי, יותר מ"החשוד העיקרי"). במוקדו היה פיץ'- דוקטור לפסיכולוגיה ומומחה בקרימנולוגיה, שתיין, מכור להימורים, שמן וגס רוח, אך מבריק ושנון כמובן. פיץ', אירי במקור שמתגורר עם משפחתו במנצ'סטר האפורה, עוזר למשטרה לפענח פשעים ובעיקר לשבור פסיכולוגית את החשוד העיקרי.
את הפרק הראשון ביים מייקל ווינטרבוטום, אז במאי טלוויזיה צעיר, עפ"י תסריט של ג'ימי מקגוורן. איזה כיף לנו שהוא התעקש על רובי קולטריין לתפקיד הראשי. עד אז, הוא היה ידוע כשחקן קומי שמעולם לא זכה לתפקיד ראשי. קולטריין מציג דמות מרתקת, בזויה ונעלית, פתטית ומקסימה. לפעמים בלתי נסבל, לעיתים הגבר הנחשק במנצ'סטר. הסדרה שמתרחשת על פני כל הניינטיז מלווה גם את הקשר שלו עם אחת השוטרות- די סי איי פאנהליגן, קפוצת השפתיים, שעימה הוא מנהל רומן מהוסס, שמוביל לפרידה מאשתו, לחזרתו לאשתו וחוזר חלילה.

כשצפיתי בסדרה כעת, היא נדמית מעט מיושנת, כבר לא מותחת מידי או מהממת, אבל עדיין שווה לצפות בה- כל הפרקים, כולל פרק מיוחד מ2003 כאן (אגב, בערוץ זה נמצאת העונה האחרונה של "Have I got news for you", שעשועון ש"משחק מכור" הוא הגרסא הישראלית שלו. ובאנגליה כמו באנגליה הטלוויזיה מצוינת ובאנגליה אנשים יותר מצחיקים, כך שאני ממליצה בחום)
(אגב, שעשועוני חדשות מצוינים- "Mock the week", היא תכנית אפילו מצחיקה יותר, פחות מיושנת, עם פאנליסטים שהם סטנדאפיסטים צעירים יותר ופרועים למדי. אחד הפאנליסטים הוא האיש הכי מצחיק בבריטניה- פרנקי בויל, סקוטי שנראה בול כמו התאומים מהפרוקליימרס)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה