יום שבת, 25 באפריל 2009

פרס ברוקר

אני אוהבת את צ'רלי ברוקר. מאד מאד.
הוא מבקר הטלוויזיה החריף והקטלני של הגרדיאן- זה נכון שבאנגליה יש טלוויזיה מצויינת אבל יש שם גם המון זבל וצ'רלי בהחלט לא חוסך שבטו. הוא מגדיר עצמו כמיזנטרופ שמרגיש לא בנוח בחברה ומעדיף לשבת בסלון ביתו ולצפות שעות על גבי שעות בטלוויזיה.
אותה ספה היא גם נקודת המוצא לתכנית הטלוויזיה שיצר, "Screenwipe", בה הוא מעביר את הטור הכתוב למסך. התכנית לעיתים קרובות מצולמת מסלון ביתו, כשהוא צופה ומעיר הערותיו תוך כדי (כמו ביוויס ובאט-הד רק אינטליגנטי, שנון ומענג). ההומור שלו נע בין יבש וגבוה לבין וולגריות. הוא לא מבקר רק את תכניות הטלוויזיה, אלא גם את כל תעשיית הטלוויזיה מסביבה- ההפקה, הכתיבה, מנהלי רשתות השידור- ועושה זאת בצורה מבדרת ועניינית.
שוב עליי להפציר-אנא, צפו. לצפיה [בערוץ זה נמצאות עונה 1-5 של סקריןוויפ. שימו לב במיוחד לפרק בעונה החמישית העוסק בתסריטאים, הוא נהדר. באותו ערוץ נמצאת גם תכניתו החדשדשה שמשודרת בימים אלו ממש- שהיא, בדומה לדיילי-שואו עם ג'ון סטוארט, ביקורת על רשתות החדשות. הפרק האחרון על פוקס-ניוז היה מעולה. גלן בק חתיכת משוגע]
אומרים שמבקר הוא יוצר מתוסכל. באוקטובר האחרון, שודרה בצ'אנל 4 DeadSet, המיני-סדרה שברוקר יצר וכתב. בקווים כללים, הסדרה עוסקת במה קורה כשזומבים תוקפים את בריטניה, והמקום הבטוח היחיד הוא בית האח הגדול המבודד. זה נשמע כמו עוד פרודיית סרטי זומבים א-לה shaun of the dead, אבל זו דרמת אימה מפחידה למדי. יש בה רגעים קומיים כמובן, וגם דמות מפיק מגעילה ומיזנטרופית במיוחד כמו שברוקר אוהב. אבל יותר מהכל, זהו משל חכם, עם דמויות נהדרות שכתובות נהדר ועלילה מותחת וסוף מצמרר כיאה לסרט זומבים אמיתי. הישג טלוויזיוני אמיתי, לעניות דעתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה